خانه » 7 راه‌حل برای داشتن دندان‌های سالم

7 راه‌حل برای داشتن دندان‌های سالم

هرچیز سالمی نیازمند مراقبت ومحافظت است. داشتن روتین بهداشتی درست باعث جلوگیری از مشکلات احتمالی در دندان می شود.
  • بدون مسواک‌زدن به خواب نروید

اولین و مهمترین راه مراقبت از دندان مسواک‌زدن است. همه می‌دانند که باید حداقل روزی سه دوبار مسواک زده شود اما باز هم برخی از مسواکزدن در شب غافل می‌شوند.
اما، با مسواک‌زدن قبل از خواب از شر میکروب و پلاک هایی که در طول روز جمع می‌شوند خلاص می‌شوید.
  • درست مسواک بزنید

مسواک‌نزدن بهتر از نادرست مسواک‌زدن است. نحوه مسواک‌زدن به همان اندازه که مسواک میزنیم مهم است، انجام یک کار ضعیف به اندازه انجام ندادن همان کار آسیب‌زا است.
وقت خود را صرف کنید و با حرکات دایره‌ای دندان های خود را بشویید و از دیدن ویدیو های طرز صحیح مسواک‌زدن برای خود و کودکانتان غافل نشوید.
  • زبان را نادیده نگیرید

زبان، یکی از تمیز کننده‌های دهان است. پس از تمیز کردن آن غافل نشوید نه تنها منجر به بوی بد دهان می‌شود بلکه می‌تواند منجر به سایر مشکلات سلامت دهان هم شود.
  • نخ‌دندان قلب دوم دندان

استفاده از نخ‌دندان به اندازه مسواک اهمیت دارد. بسیاری افراد مسواک میزنند ولی از نخ‌دندان غافل می‌شوند، به همین دلیل باید مدام پوسیدگی های بین دندنی خود را ترمیم کنند.
در کتاب شوارتز آمده است که
نخ دندان راهی برای تحریک لثه‌ها، کاهش پلاک و کمک به کاهش التهاب در ناحیه لثه است.
اجازه ندهید مشکلاتی که زمان نخ‌دندان  کشیدن پیش می‌آید شما را از این کار باز دارد برای افراد کم سن و مسن که مصرف نخ‌دندان های معمول برایشان سخت است از نخ دندان های آماده استفاده کنید. 
  • دهانشویه الکی نیست!

شوارتز میگه:
دهانشویه از سه طریق کمک می‌کند، میزان اسید موجود در دهان را کاهش می‌دهد. نواحی سخت داخل دهان و اطراف لثه را تمیز می‌کند . دندان ها را دوباره معدنی می‌کند.
دهانشویه به عنوان یک ابزار کمکی برای کمک به تعادل همه چیز مفید است. من فکر می‌کنم در کودکان و افراد مسن از آنجایی که در استفاده از مسواک و نخ‌دندان بسیار موفق نیستن، دهانشویه در کنار اینها یک گزینه عالی است.
  • آب بیشتری بنوشید

نوشیدن آب را بعد از هر وعده غذایی توصیه می شود. آب کمک می‌کند برخی اثرات منفی غذا و نوشیدنی‌های چسبنده و اسیدی از بین بروند.
  • افزایش میوه و سبزی تازه در عین حال کاهش مصرف شیرینی و غذاهای اسیدی

مصرف محصولات تازه و ترد نه تنها حاوی فیبر سالم بیشتری است، بلکه بهترین انتخاب برای دندان‌های شماست.
شوارتز میگه: به والدین میگم بچه‌هایشان را در سنین پایین به خوردن غذا‌های سخت و جویدن تشویق کنید، زیرا باعث تقویت فک آن ها می شود. 
قند، در نهایت در دهان به اسید تبدیل می شود که می تواند مینای دندان را فرسایش دهد.
  • به دیدار دندانپزشک بروید

شما اگر مدال‌آور ترین فرد در مسواک‌زدن و نخ‌دندان کشیدن هم باشید باید به طور مرتب به دنداپزشک مراجعه کنید. دندانپزشک نه تنها جرم ها را از بین میبرد بلکه  مشکلات احتمالی را نیز تشخیص می دهد و راه‌حل های درمانی ارائه می‌دهد.
 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

پیمایش به بالا