نوروز و مشکلات دندانی

بهترین راه برای مراقبت از دندان رعایت بهداشت دهان و دندان ها با استفاده از مسواک و نخ دندان است
نوروز، همان استراحت 13 روزه ای که در آن پیدا کردن پزشک و دندانپزشک کمی دشوار است.
بهترین توصیه این که در ایام نوروز به ویژه با توجه به افزایش مصرف شیرینی و تنقلات به افراد می شود. رعایت بهداشت دهان و دندان ها با مسواک‌زدن مرتب و استفاده روزانه از نخ‌دندان است .

اما بهتر است:

قبل از تعطیلات سلامت دندان هایتان را ارزیابی کنید

این توصیه مخصوصا برای افرادی است که بهداشت قابل قبولی برای دنداان هایشان ندارند، همینطور دارای دندان های خرابی هستند.
دندان هایی که دارای پوسیدگی عمیقی است به احتمال زیاد نیازمند درمان ریشه هستند و ممکن است در تعطیلات نوروز شما را غافلگیر کنند.

از جویدن حجم های سخت و سفت پرهیز کنید

یکی از کارهایی که بسیاری از افراد انجام میدهندشکستن پسته و فندق با دندان است. فراموش می‌کنند که ممکن است صدای شکستنی که حین فشردن پسته در میان دندان‌ها به گوش می‌رسد از دندان خود شما باشد.
این احتمال زمانی تقویت می شود که دندان شما دارای پوسیدگی یا یک پرکردگی وسیع باشد.

مسواک را فراموش نکنید

تنبلی و فراموشکاری جز جدانشدنی از تعطیلات نوروز است. که حتی ممکن است خود دندانپزشکان هم استراحت روی کاناپه را به جای برخواستن و مسواک‌زدن ترجیح بدهند. اینگونه غفلت ها مخصوصا اگر به دفعات تکرار شود، ریسک پوسیدگی دندان های شما را افزایش می دهد و سلامت آن را به خطر می اندازد.
افراد سالخورده ای که از دست دندان های ثابت یا متحرک استفاده می کنند هم نباید شستشوی دهان و دست دندانشان را فراموش کنند، که خدایی نکرده موجب التهاب لثه در آن ها نشود.

ترش و شیرین نخورید

از مصرف زیاد مواد قندی و ترشی خودداری کنید. چرا که به ازای هربار مصرف مواد ترشی و شیرینی محیط دهان تا  نیم ساعت اسیدی خواهد شد.
باقی ماندن مواد قندی و ترشی درمیان دندان به باکتری های که به طور طبیعی در دهان هستند این فرصت را می دهند که به قصد کسب انرژی آن را تخمیر کرده که حاصل این عملیات تولید اسید و کاهش ph دهان است که می تواند منجر به زدوده شدن مواد معدنی دندان ها شود . این رویداد مقدمه تخریب و پوسیدگی دندان هاست.

اگر دچار دندان درد شدید….

مصرف مسکن اولین راهکاری است که باید انجام شود. اما اگر این درد ادامه پیدا کرد، فراموش نکنید که کشیدن دندان آخرین راه خلاص شدن از درد است. حتما حتما درمان های جایگزین را انجام دهید، چراکه هیچ جایگزین بهتر از دندن ها خود شما نیست.
هیچ جایگزینی بهتر از خود دندان هایتان نیست

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

پیمایش به بالا