خانه » تاریخچه درمان‌ریشه

تاریخچه درمان‌ریشه

تاریخچه درمان ریشه

تاریخچه درمان‌ریشه

انسان‌ها از ابتدای پیدایش خود دچار دندان درد شده‌اند. ما فقط می‌توانیم درد و عواقب شدیدی را که آن‌ها متحمل شدند را تصور کنیم.
امروزه با پیشرفت در آموزش، فناوری و تجهیزات، کاهش ناراحتی دندان با روت کانال‌تراپی به آسانی و خوشایند است.
دکترویداپاکدل دکترای دندانپزشکی درمان‌های ریشه دندان را انجام می‌دهد. Endodentics ریشه یونانی دارد و به معنای «داخل دندان» است.

دکترپاکدل با دستان نرم و ماهرانه خود با کمک بهترین لوازم در دنیای دندانپزشکی، تمام عفونت‌های داخل دندان شما را از بین می‌برد و به این ترتیب شما را از شر هرگونه درد یا مشکل احتمالی خلاص می‌کند.

در دهه 1960 درمان‌ریشه به عنوان یک درمان عذاب آور شناخته میشد. که امروزه می‌توان این درمان را به عنوان یک درمان راحت و بی‌دردسر شناخت.
درمان‌ریشه به خودی‌خود درد را کاهش می‌دهد، ما را از شر عفونت خلاص می‌کند و دندان‌های ما را از کشیدن دندان نجات می‌دهد.
خوشبختانه در قرن بیست و یک زندگی می‌کنیم جایی که دندانپزشکی و تکنولوژی به روش‌های شگفت‌انگیز موفق و راحت ادغام شده‌اند.
دکتر ویداپاکدل متخصص درمان ریشه

ساختاردندان

دندان از یک لایه خارجی نازک مینا تشکیل‌شده‌است. سخترین ماده در بدن ما
لایه بعدی و بزرگ‌ترین در دندان عاج است. عاج به سختی مینای دندان نیست،ارگانیک‌تر است.
در مرکزدندان، پالپ، بافت زنده‌ی دندان قرار دارد. از یک شریان، یک سیاهرگ و اعصاب تشکیل‌شده‌است.
اگر، پوسیدگی، شکستگی با ضربه، حرمت این محفظه را بشکند و باکتری وارد شود، پالپ نکروز می‌شود (می‌میرد) عفونت، چرک و درد ایجاد می‌شود.
در این مرحله تنها دو انتخاب وجود دارد: دندان را بکشید یا آن را با روت کانال تراپی نگهدارید.
باستان شناسان برخی از مصنوعات دندانی را در صحرای نقب در نزدیکی اسرائیل پیدا کرده‌ند. آنها جمجمه‌ای را کشف کرده اند که قدمت آن به قرن سوم قبل از میلاد باز میگردد یعنی عصر امپراطوری بزرگ روم باستان.
در دندان درون جمجمه سیم برنزی پیدا‌شده‌! که یعنی رومی‌ها می‌دانستند با تخلیه داخل دندان درد تسکین پیدا کرده و قابلیت استفاده مجدد را دارد.
یافته‌های بیشتری از قرن اول بعد‌ازمیلاد تا قرن 1600 نشان داده‌است که باز کردن دندان و تخلیه محفظه پالپ یک روش پذیرفته‌شده برای درمان دندان درد است.
محققان دندان‌هایی را یافتند که روی دهانه دندان‌های درمان‌شده ورقه‌های طلا و یا آزبست قرار‌داده‌شده.
دکتر ویداپاکدل متخصص درمان ریشه
درمان دندان‌های عفونی تا سال 1728 ادامه پیدا کرد، تا اینکه در سال 1728 پزشک فرانسوی، پیرفاشار در کتاب خود le chirurgien dentist  جراح دندانپزشک وجود آن را تایید کرد.
در سال 1838 اولین درمان مدرن ریشه توسط دندانپزشک آمریکایی ادوین مینارد DR.Edwin maynard  انجام شد. دکتر مینارد برای دسترسی به محفظه پالپ از چشمه ساعتی استفاده می‌کرد.
درسال 1847 به دنبال زهکشی محفظه پالپ یک ماده استریل خنثی در داخل اتاقک و کانال‌ها قرار داده‌ شد. این ماده گوتاپرکا نامیده می‌شود و امروزه هنوز به عنوان استاندارد طلائی پرکردن کانال درمان‌شده استفاده می‌شود.
1900 جهان تغییرکرد. رادیوگرافی(اشعه ایکس) که به طور تصادفی 1895 توسط فیزیکدان آلمانی ویلهلم رونتگن    Wilhlm Roentgen کشف شد. برای مشاهده داخل دندان استفاده شد. آنها با اشعه ایکس وجود اتاقک پالپ را تایید کردند و آناتومی این اتاق‌ها را به جامعه دندانپزشکی نشان دادند.
بیهوشی برای اولین‌بار در سال 1846 کشف شد. اکنون در روش های دندانپزشکی استفاده می‌شود.
بنابراین بسیاری از ناراحتی‌ها ازبین رفته وبه دندانپزشک اجازه می‌دهد تا کارهای بسیار دقیق تری انجام شود.
در سال 1990 فایل‌های نیکل تیتانیوم اختراع شد. این به اندودنتیست اجاده داد تا کانال‌های عفونی را راحت‌تر و سریع‌تر تمیز کند.

در دنیای امروزی دیگر نیازی به درد دندان یا تورم فک نیست اندودنتیست ویداپاکدل اینجاست تا شما را از شر درد خلاص کند و لبخند شما را بازگرداند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

اسکرول به بالا